MOVIE REPORT: Spring Breakers

Gisteren kondigde Ashley Benson (bekend van o.a. Pretty Little Liars) aan dat ze deel uit maakt van de cast van Spring Breakers. "It's a very exiting project to be a part of and I can't wait to explore this character.", zegt Ashley. Hmmm, dat maakte mij toch reuze nieuwsgierig naar het plot van deze film!





De edgy film Spring Breakers gaat over vier jonge vrouwen die in de gevangenis belanden na het beroven van een fastfoodrestaurant. Reden: ze hadden geld nodig voor hun Spring Break vakantie. Logisch. Een drugsdealer besluit hun borgsom te betalen. Daar staat wel wat tegenover: hij dwingt de meiden om 'dirty work' voor hem te doen.

Geruchten gaan: dirty work = zijn 'aartsvijand' vermoorden.

De rest van de cast: James Franco, Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Heather Morris (Glee), Ashley Lendzion en Rachel Korine. Scenarioschrijver en regisseur: Harmony Korine. (Inderdaad, getrouwd met Rachel)

Emma Roberts was ook gecast, maar twee weken geleden heeft ze zich teruggetrokken door 'creative differences'. Ik zeg; nude scenes.

Ik ben niet psychic, maar het lijkt me vrij duidelijk hoe de rolverdeling van deze film in elkaar zit. James Franco is de drugsdealer, uitstekende casting. Ik vind James Franco een topacteur en volgens mij gaat hij iedereen verrassen met z'n vertolking van deze rol. De vier wanhopige Spring Breakers worden natuurlijk gespeeld door Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Heather Morris en Ashley Benson is dus de laatste toevoeging. 

Vanessa Hudgens's acteertalent heeft mij nooit aangesproken. Van mij mag ze het bij de cliché films houden. Ik denk dat vooral Heather Morris deze rol fantastisch gaat spelen, een rol die haar op het lijf is geschreven, ook al zijn er nog geen details bekend. Ze is alleen nog maar bekend van Glee en ik hoop dat deze film meer deuren voor haar gaat openen. Selena Gomez mag dan, net als Vanessa, van de Disney-clan komen, maar acteren kan ze beter dan de rest. Selena heeft zelf gezegd dat ze dit keer geen brave meiden-rol heeft. "She’s the little more tamed down character but also still gets a little crazy here and there." Ashley Benson gaat waarschijnlijk de rol van Emma Roberts overnemen: "Candy, a Southern brunette who feeds off danger" 

Deze film klinkt mij in ieder geval heel goed in de oren. Beetje drama, beetje edgy, interessante acteurs. I'll be on the look-out for updates!


Spring Breakers is in 2013 te zien in de bioscopen.

No comments:

Post a Comment

Leave me a comment and I will check your blog out. Thank you so much for your lovely comments.
Follow my blog and maybe I will follow back! :D

You can follow me on Pinterest too: http://pinterest.com/lauuw/